MAKELAARSKANTOREN

Makelaars weten hun woningaanbod heel goed te verkopen, maar op social media is het vaak nog zoeken hoe ze hun doelgroep kunnen bereiken. Tegenwoordig kijkt de potentiële verkoper of koper niet alleen naar de dichtstbijzijnde makelaar in de buurt, maar doet ook research online om de juiste partij of woning te vinden die bij hun wensen past. Zijn er recensies te vinden, is de makelaar actief op social media en hoe is die daar vertegenwoordigd, welke medewerkers werken er? Daarom is het een must om de social media kanalen up-to-date te hebben en van de juiste content te voorzien die past bij de organisatie en de huisstijl. Anno 2022 kunnen we niet meer om social media heen, het is een essentieel onderdeel binnen de (online) marketingmix van het makelaarskantoor. Je kunt sneller reageren op DM’s buiten kantooruren en je staat in contact met je doelgroep. Daarnaast is het belangrijk in deze tijd, waarin we spreken van een overhitte woningmarkt, dat makelaars zich beter vindbaar maken als aankoopmakelaar. En daar is social media de perfecte tool voor om in te zetten. Denk ook aan je visitekaartje; welke indruk wil je dat mensen van je bedrijf krijgen en onthouden? En misschien nog wel belangrijker; hoe ga je ervoor zorgen dat je meer kwalitatieve traffic en leads krijgt.
Precies, met social media.